1. Evenementen en Beurzen:
Evenementen en beurzen bieden je bedrijf de mogelijkheid om rechtstreeks in contact te komen met je doelgroep. Door deel te nemen aan relevante evenementen binnen je branche, kun je je merkbekendheid vergroten en waardevolle relaties opbouwen. Dit kan variëren van het verzorgen van een stand op een vakbeurs tot het organiseren van een eigen evenement. Door je aanwezigheid te verduidelijken met opvallende branding, kun je de aandacht van potentiële klanten trekken en een indruk achterlaten van je eigen merk.
2. Printadvertenties:
Een offline marketing uiting die bij veel mensen reeds bekend is, zijn printadvertenties. Hoewel digitale advertenties de overhand hebben genomen, blijven printadvertenties een effectieve manier om je boodschap over te brengen aan een breed publiek. Echter kun je deze twee elementen ook goed combineren met elkaar. Op die manier kun je verschillende touchpoints bereiken bij de customer journey van je klant.
De printadvertenties kunnen variëren van advertenties in kranten en tijdschriften tot flyers en posters die op strategische locaties worden verspreid. Door creatieve ontwerpen en pakkende teksten te gebruiken, kun je de aandacht van lezers trekken en hen aansporen om actie te ondernemen. Bij Geen Gedoe ondersteunen we andere bedrijven met het creëren van opvallende printadvertenties, afgestemd op jouw campagne.
3. Public Relations (PR) Stunts:
Een andere offline marketing uiting dat tegenwoordig goed werkt zijn PR-stunts. PR-stunts zijn opvallende acties of gebeurtenissen die zijn ontworpen om media-aandacht te genereren en het merkbewustzijn te vergroten. Door een slimme combinatie van creativiteit en timing kun je veel mensen aanspreken. Dit kan een krachtige manier zijn om je merk opvallend te positioneren, waardoor je een blijvende indruk achterlaat bij je doelgroep.
Misschien wel dé bekendste PR-stunt uit 2023 was wel de crompouce. Uit het niets werd de crompouce razendpopulair in Nederland. Een voor sommige vreemde combinatie tussen een croissant een tompouce. Het begon op TikTok en liep volledig uit de hand: van gezondere varianten als de de gezonde Crompouce en de absurde frikanpouce. Uiteindelijk is er zelfs nog een rechtszaak ontstaan over het ontplofte fenomeen. Het is een goed voorbeeld van hoe meerdere ondernemers (vooral lokale bakkers, snackbars en foodbloggers) in kunnen spelen op de hype. Om op die manier ook een graantje mee te pikken in het moment van alle publiciteit.
4. Straatmarketing:
Straatmarketing omvat verschillende creatieve marketing tactieken die zijn ontworpen om de aandacht van de mensen te trekken op drukke openbare locaties. Dit kan variëren van opvallende marketingstunts tot het plaatsen van opvallende reclameborden en billboards. Door slim gebruik te maken van de omgeving kun je de aandacht creëren rond je merk en een indruk achterlaten bij mensen die je anders misschien niet zo snel zou bereiken. Een goed ontwerp helpt er echter wel bij om een mooi resultaat te kunnen realiseren.
Geen Gedoe als Offline Marketing partner
Als marketingbureau verrichten we zowel online als offline marketing werkzaamheden. We hebben je net verschillende offline marketing uitingen uitgelegd die goed van toepassing zouden kunnen komen voor je bedrijf. Ook voor onze klanten verrichten wij offline marketing werkzaamheden zoals printadvertenties. Ben jij benieuwd hoe wij je kunnen helpen met jouw offline marketing? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of kijk gerust verder op onze website om te zien wat wij nog meer doen.