Kennisbank

Google Ads conversies importeren naar Microsoft Advertising

Microsoft Advertising (ook bekend als Bing Ads) heeft recent aangekondigd dat het op zeer korte termijn mogelijk gaat zijn om de conversie tracking die je in Google Ads hebt ingesteld te importeren naar jouw Microsoft Advertising account. Hierdoor wordt het nog eenvoudiger om een goede en sterke campagne actief te hebben binnen Microsoft Ads.

Hoe werkt conversies importeren in Microsoft Advertising

Aangezien de functie er nog niet is doen we momenteel een aanname met betrekking tot de import van conversies van Google Ads. Onze verwachting is dat deze conversies op dezelfde wijze geïmporteerd kunnen worden als er momenteel campagnes, zoekwoorden, budgetten , advertenties en advertentiegroepen geïmporteerd kunnen worden. Dit werkt als volgt:

  1. Hover over het kopje ‘Importeren’ in het hoofdmenu aan de linkerzijde van Microsoft Ads.

  2. Selecteer ‘Importeren uit Google Ads’

  3. Koppel het Google Account waarmee jij een actieve Google Ads campagne hebt.

  4. Selecteer het juiste Google Ads account.

  5. Selecteer welke data je wenst te importeren naar het Microsoft Advertising account.

  6. Selecteer op welke frequentie Microsoft Advertising deze data moet importeren. Dit kan ook eenmalig zijn.

  7. Start met het importeren van jouw data door op ‘Importeren en Starten’ en importeer alle data die relevant is voor jou!

Op deze wijze zou het enorm eenvoudig zijn om de conversies te importeren binnen Microsoft Advertising.

Het zou ook kunnen dat het importeren van de conversies onder de geavanceerde instellingen komen te staan binnen Microsoft Advertising. Wanneer dit het geval is zullen wij opnieuw een uitgebreide handleiding maken over hoe de conversies geïmporteerd kunnen worden naar Microsoft Advertising.

Waarom Microsoft Advertising gebruiken?

Microsoft Advertising is de laatste tijd bezig aan een goede opmars met betrekking tot relevantie. De zoekmachine van Bing is aan het winnen in populariteit door de sterke AI tool OpenAI. De implementatie van deze tool in de zoekmachine maakt de zoekresultaten beter en relevanter. Het is natuurlijk nog altijd niet zo dat Bing ook maar enigszins kan concurreren met Google wat betreft volume, maar het blijft een zeer interessante zoekmachine.

Juist omdat de zoekmachine van Bing minder bezoekers heeft is de concurrentie op het gebied van adverteren ook een stuk lager. Dit zorgt voor erg lage CPC’s (Cost per Click) waardoor jij op een erg voordelige wijze bezoekers naar jouw website kan genereren.

Google beschikt over 85,2% marktaandeel in zoekopdrachten op desktop, en Bing is daarbij de nummer 2 in de markt met een marktaandeel van 9,17%. Hierdoor voelt Bing wellicht als een kleinere speler in de markt, maar dit zijn nog altijd miljoenen zoekopdrachten per week.

Veel mensen blijven Microsoft Advertising onderschatten terwijl het een steeds betere en interessante manier van adverteren aan het worden is. Door ook gebruik te maken van Microsoft Advertising diversifieer jij jouw marketing en boor je wellicht een compleet nieuwe doelgroep aan.

Hulp bij Microsoft Advertising

Wil jij graag jouw Microsoft Advertising campagnes op laten zetten, importeren of laten optimaliseren? Bij Geen Gedoe specialiseren wij ons ook in Microsoft Advertising en helpen wij jou graag met het zo rendabel mogelijk maken van jouw campagnes. Neem contact met ons op en plan geheel vrijblijvend een kennismakingsgesprek met ons in!

Toch op zoek naar Google Ads campagnes? Check dan eens ons artikel over het inschakelen van een marketingbureau voor Google Ads.

Ook interessant