Kennisbank

Adverteren via social media

Veel mensen maken tegenwoordig gebruik van social media. Denk aan de president van Amerika, onze eigen koning en jouw neefjes en nichtjes. Adverteren via Social Media is ideaal om de juiste doelgroep te bereiken. Maar waarom is adverteren via social media zo effectief en op welke manier haal je het maximale uit jouw advertenties? Daar adviseren wij graag over!
Adverteren via social media

Waarom adverteren via social media?

Adverteren via social media is tegenwoordig een must voor alle bedrijven, en dat is niet zonder reden. Platforms zoals Instagram, TikTok, LinkedIn en Facebook bieden grote kansen om de juiste, door jou gekozen doelgroep te bereiken. Dit gaat op een veel effectievere manier dan traditionele reclame, zoals via de TV of met posters.

Een van de grootste voordelen van adverteren via social media is dan ook dat je heel erg gericht kunt adverteren. Het is mogelijk om specifiek te targeten wie jouw advertentie ziet gebaseerd op bijvoorbeeld leeftijd, locatie, interesse en geslacht. Hierdoor is de kans dus klein dat je jouw advertentiebudget verspilt aan een advertentie die wordt gezien door de verkeerde doelgroep.

Een ander groot voordeel is de prijs van het adverteren via social media. Dit adverteren is namelijk een stuk goedkoper dan adverteren via de TV of radio. Ook is via de TV of radio niet altijd inzichtelijk wat het nou echt oplevert en dat is bij het adverteren via social media wel zo. Je kan precies zien hoeveel mensen je advertentie gezien hebben, hoeveel kliks het heeft opgeleverd en of de desbetreffende advertentie tot conversies geleidt heeft. Dit geeft je een goed inzicht of jouw advertentie de ‘moeite’ waard was.

Tot slot zorgt social media voor interactie. Als je adverteert via social media kunnen mensen reageren op de advertentie, de advertentie liken of zelfs delen naar vrienden en familie. Dit gaat bij veel alternatieven niet, of een stuk moeilijker.

Het juiste platform kiezen voor jouw advertenties

Er zijn heel veel verschillende social media platformen die allemaal hun eigen doelgroepen hebben. Daarom is het belangrijk dat je het juiste social media platform kiest waar je op gaat adverteren. We vertellen graag meer over mediums waar wij regelmatig gebruik van maken.

·        Facebook

Facebook is een van de grootste social media platformen van de laatste jaren. Het wordt vooral gebruikt voor het delen van informatie, behouden van contact en het volgen van interessante bedrijven. Onder volwassenen is facebook vooral populair, waardoor facebook een perfect platform is wanneer je inhoudelijke en informatieve content wilt delen.

·        Instagram

Instagram is het platform wat zich vooral bezig houdt met de visuele stijl van bedrijven en personen. Daarom is het ook erg geschikt voor bedrijven die veel gebruik maken van visuele uitingen. Instagram heeft een wat jongere doelgroep, maar het wordt steeds meer gebruikt door de ‘oudere’ generaties’, waardoor je een erg groot bereik hebt als je dit platform gebruikt om te adverteren.

·        TikTok

TikTok is een van de nieuwste en hardst groeiende social media apps van het moment. Op TikTok kun je via korte video’s jouw product of dienst op een creatieve manier tot leven brengen. Met deze korte video’s kun je binnen korte tijd heel de wereld over gaan, wat dus veel naamsbekendheid met zich mee brengt. TikTok wordt vooral door de nieuwe generaties gebruikt, maar onderschat ook niet de ‘oudere’ doelgroepen op dit medium.

Doe daarom goed onderzoek naar de doelgroep die bij jouw product of dienst past. Vanuit hier kun jij gaan bepalen welke vorm van content en het daar bijbehorende platform passend zijn.

Start vandaag nog met adverteren via social media!

Wanneer je het juiste platform kiest, de juiste doelgroep kiest en goed na denkt met welk type content je mensen wilt bereiken, haal je het maximale uit je social media advertenties! Wil jij ook starten met adverteren via social media of bijvoorbeeld je social media uitbesteden? Neem dan vrijblijvend contact met ons op en wij helpen je graag!

Ook interessant