Diensten

Branding
Website
Design
Google Ads

Klant
Lekker Geel Busje

Website
www.lekkergeelbusje.nl

Succesverhaal

Lekker Geel Busje

Lekker Geel Busje kwam in Februari 2022 bij ons met de vraag of wij een goede manier wisten om meer busreizen voor hen te realiseren. Wij zagen hierbij direct kansen binnen Google Ads, een ideale tool om meer relevant verkeer te genereren. In Maart 2022 zijn we gestart met het draaien van Google Ads campagnes, en met succes!

Uitdaging & aanpak

Lekker Geel Busje had een duidelijk beeld over de uitdaging voor ogen: ‘meer busreizen’. Onze Google Ads expert Rob is na het ontvangen van deze opdracht direct aan de slag gegaan met het bepalen van de juiste strategie. Lekker Geel Busje gaf hierbij duidelijk aan dat ze graag gevonden willen worden op de (nieuwe) merknaam en dat de focus uit ging naar busreizen in de omgeving van de vestiging.

Op basis hiervan zijn 3 campagnes opgesteld met een focus op branding, op de juiste locaties en op activerende zoekwoorden

Het resultaat

Met deze geïmplementeerde strategie heeft voor mooie resultaten gezorgd. In totaal hebben we in ene periode van 1 maart 2022 tot 1 september 2022, 653 conversies behaald tegen een kosten per conversie van 2,17 euro.

Daarnaast wisten we een Click Through Rate (CTR) van 12,9% te realiseren, wat wijst op een sterke betrokkenheid van het publiek. De opgestelde campagnes sluiten goed aan op de verwachtte zoekresultaten van de doelgroep.

Deze resultaten laten zien dat we de vraag voor meer busreizen hebben voldaan. En dat tegen hele mooie kosten per conversie, en een uitstekende Click Through Rate. 

0 %
Click Through Rate
0
Kosten per conversie
0
Conversies

Ons proces

Onze proces is gestart met een zoekwoordenonderzoek. Dit zoekwoordenonderzoek heeft ertoe geleid dat wij op een optimale manier kunnen gaan adverteren in Google. Hier hebben wij op zoekwoorden gezocht die betrekking hebben tot een algemene, locaties en branding campagne. Deze zijn vervolgens aan de hand van advertenties opgezet, en in Google Ads geïmplementeerd.

Vervolgens hebben wij deze opzet iedere maand geoptimaliseerd. Deze optimalisaties hebben betrekking op het vinden van de juiste doelgroep. 

Doormiddel van dit effectieve proces hebben wij de doelen die Lekker Geel Busje voor ogen had kunnen realiseren. 

Meer succesverhalen