Diensten

Branding
Website
Content
Communicatie
Strategie

Klant
RAMTEQ

Website
ramteq.nl

Succesverhaal

RAMTEQ

Tom van RAMTEQ benaderde Geen Gedoe met de vraag om te ondersteunen bij de identiteit, zichtbaarheid en vindbaarheid van RAMTEQ. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een strategisch proces waarbij wij samen met de juiste partners tot een fantastisch eindresultaat zijn gekomen, 

Uitdaging

RAMTEQ is een bedrijf dat zich specialiseert in het optimaliseren van de supply chain van zacht fruit & champignons. Dit doen zij door verschillende machines aan elkaar te verbinden. Door bijvoorbeed weegmachines en verpakkingsmachines aan elkaar te koppelen, ontstaat er een efficiënt proces van begin tot einde. 

De branche waar RAMTEQ zich in bevind heeft over het algemeen een andere identiteit dan de identiteit die RAMTEQ nastreeft. Hierdoor werd de uitdaging om iets volledig nieuws te ontwikkelen, wat onderscheidend is in de branche en perfect aansluit bij de identiteit van Tom. 

Aanpak

Bij de start van het project bestond enkel de naam ‘RAMTEQ’ en was er een visie in het hoofd van directeur Tom. Er was nog geen website, huisstijl of content. 

Vanuit hier hebben wij een duidelijk plan opgesteld, waarbij een concrete tijdlijn de rode draad heeft gevormd. 

De samenwerking is van start gegaan met een Strategische Sessie. In deze Strategische Sessie is er volledig inzichtelijk gemaakt waar het bedrijf RAMTEQ voor moet staan, op welke manier er gecommuniceerd dient te worden en wat de interne identiteit wordt. Deze Strategische Sessie heeft gedurende het hele project het fundament gevormd van al onze werkzaamheden. 

Als vervolg van de Strategische Sessie is alle informatie uitgewerkt in een duidelijke identiteit. Aansluitend is er ook een gewenste Customer Journey opgesteld. 

Partners

Nadat wij middels de Strategische Sessie en de Customer Journey de benodigdheden van het project duidelijk hebben gemaakt, hebben we verschillende partners benaderd. 

  • Creatieve Gasten werd ingezet voor het ontwerpen van het logo en de huisstijl.
  • Encore Digital Agency werd ingeschakeld voor het ontwerpen en ontwikkelen van de website.
  • Groei Media werd verantwoordelijk voor het schieten van de juiste video- en fotocontent. 
  • Roel Olieslagers verzorgde alle offline uitingen bij het pand van RAMTEQ.

Rol van Geen Gedoe

Geen Gedoe is gedurende het proces constant verantwoordelijk geweest voor het bewaken van de ontwikkelde identiteit en de opgezette strategie. Voor alle partners zijn wij constant het eerste aanspreekpunt geweest. Dit om ervoor te zorgen dat RAMTEQ haar focus kon liggen op andere werkzaamheden. Hiermee hebben wij RAMTEQ volledig kunnen ontzorgen. 

Daarnaast waren wij verantwoordelijk voor het opstellen en vertalen van alle teksten op de website en de SEO optimalisatie. Ook hebben wij gedurende het hele proces alle (aanvullende) wensen van RAMTEQ bewaakt en gecommuniceerd naar de verantwoordelijke partners. 

Het Resultaat

De uitkomst van dit traject is dat RAMTEQ een fantastische visuele en strategische identiteit heeft ontwikkeld. Daarnaast staat er een website waar alle betrokkenen enorm trots op zijn. Het verhaal wat Tom van RAMTEQ in de eerste kennismaking bij ons neergelegd heeft, is volledig op maat gerealiseerd. 

Meer succesverhalen