Diensten
Klant
WePrint3D
Website
we-print3d.nl
• Succesverhaal
Nadat er gestart was met het draaien van Google Ads campagnes ondervonden we dat de doelgroep en positionering van WePrint3D incompleet was. Wij hebben deze compleet gemaakt en vanuit hier een passende communicatiestrategie opgezet.
De uitdaging voor WePrint3D was dat er geen duidelijke positionering bestond, en dat er geen helder inzicht was in de doelgroep. Als partner in 3D printen is het lastig om exact te benoemen wie jouw doelgroep is. In principe zou iedereen een afnemer kunnen zijn.
Wij hebben voor WePrint3D duidelijkheid geschept in dit verhaal door op basis van data duidelijk te maken wie de doelgroepen zijn, en welke positionering daar bij past.
De uitkomst van dit alles was niet enkel inzicht in de doelgroep, maar ook een duidelijke communicatie strategie en een duidelijke positionering. De communicatiestrategie heeft het mogelijk gemaakt om de juiste handvatten te bieden om de nieuwe positionering te bewaken. Daarnaast is deze communicatie strategie volledig afgestemd op de wensen en behoeften van de doelgroep.
Deze werkzaamheden hebben geleid tot hernieuwde website teksten, en een vernieuwde website indeling. Hierdoor is de ervaring voor de websitebezoeker sterk verbeterd!
Onze aanpak is van start gegaan door de gewenste doelgroepen van WePrint3D in kaart te brengen. Hieruit vormden zich twee doelgroepen die het beste bij WePrint3D passen. Van deze doelgroepen hebben we de wensen en behoeften, maar ook de triggers gevonden.
Met dit hernieuwde inzicht zijn we terug naar de tekentafel gegaan, en hebben we het imago van WePrint3D onder de loep genomen. Wat vertegenwoordigt WePrint3D? En nog belangrijker; sluit de manier waarop WePrint3D zichzelf ziet aan op de manier waarop anderen hen zien?
Hiervoor zijn zowel het imago als de identiteit onderzocht.
Om te zorgen dat de doelgroep zich beter kan herkennen in WePrint3D zijn de overeenkomsten tussen de doelgroep en WePrint3D in kaart gebracht. Welke normen en waarden delen zij? Welke behoeftes van de doelgroep sluiten exact aan op de kernwaarden en dienstverlening van WePrint3D. Dit zijn de vraagstukken die in dit proces centraal stonden.
Ons gehele proces heeft vervolgens geleid tot een duidelijke communicatieaanpak. Hierbij zijn de wensen en behoeften van de doelgroep naast de kernwaarden van WePrint3D geplaatst, om op deze manier in te spelen op een optimale gebruikerservaring op de website en verdere communicatie-uitingen.
Maasheseweg 85E
5804 AB Venray
info@geen-gedoe.nl
+31 (0) 85 004 7954
Geen Gedoe brengt merken tot leven, vergroot zichtbaarheid en genereert impact. Ontketen de kracht van creativiteit voor meetbaar succes.