1. Geef je website een mooie Lay-out
Als eerste is de lay-out heel belangrijk. De lay-out is het begin van het bouwen van een website. Je wil namelijk dat jouw website opvalt ten opzichte van andere websites. Hierbij is het terug laten keren van je eigen huisstijl heel belangrijk. Zorg dat jouw site je eigen kleuren bevat, dit maakt een ‘normale’ website, ‘jouw’ website, en zo ben je direct herkenbaar.
2. Zorg dat de technologie achter de website goed is
Verder is het belangrijk dat je website goed werkt. Zorg dat bezoekers alle pagina’s kunnen bezoeken, dat alle knoppen werken en dat er geen errors aanwezig zijn. En misschien wel het allerbelangrijkste is de laadsnelheid van de website. Om te laten zien hoe belangrijk laadtijd is, delen we graag resultaten uit een onderzoek van Amazon. Uit dit onderzoek bleek dat als Amazon haar laadtijd 1 seconde trager was, dat ze zo’n 1,6 miljard dollar aan omzet misliepen. De reden hiervoor is dat langzamere laadtijden er voor zorgen dat jouw potentiële klanten de website eerder verlaten door frustraties.
De laadsnelheid kun je verbeteren door bijvoorbeeld goed naar je afbeeldingen te kijken. De juiste formaten en bestandsindelingen voor jouw afbeeldingen zorgen er voor dat de website sneller laadt. Andere belangrijke elementen zijn het CMS waar jouw website op gebouwd is en ook welke hosting partij jouw website host.
3. Zorg dat je duidelijk communiceert op je website
Als derde is goede communicatie belangrijk. Met goede communicatie zorg je voor duidelijkheid bij jouw website bezoekers. Het spreekt voor zich dat correcte spelling van groot belang is. Daarnaast adviseren wij ook altijd om website teksten kort en bondig te houden. Vertel wat je moet vertellen, en laat het daarbij. Mensen houden niet van het lezen van lange teksten. Dit kan zelfs zo ver gaan dat het afschrikkend werkt. Probeer dit dus altijd te vermijden.
4. Zorg dat de website logisch is ingericht
Een ander punt wat van groot belang is, is dat je website logisch is ingericht. Moet jij als bezoeker 30x een andere pagina aanklikken om te vinden waar je naar opzoek bent, of kun je dit meteen vinden? Enkele voorbeelden van standaard elementen die ervoor zorgen dat jij het zoeken makkelijker maakt zijn een menu linksboven en een winkelwagen rechtsboven. Jij wilt toch ook bij het bezoeken van een website meteen vinden waar je naar opzoek bent?
5. Zorg dat je website conversie geoptimaliseerd is ingericht
Als laatste is het belangrijk dat je website geoptimaliseerd is voor het realiseren van conversies. Op deze manier haal jij het meeste uit je website. Bij het optimaliseren van een website op het gebied van conversies wordt geprobeerd om de website op een dergelijke manier in te richten dat de kans op een conversie zo hoog mogleijk is. Met andere woorden; het conversie ratio moet zo hoog mogelijk zijn.
Door je website specifiek in te richten kun je dit gedrag bevorderen. Hierdoor maak je het makkelijker voor je websitebezoekers om een aankoop te doen. Denk aan een social Proof en het bundelen van aanbiedingen. Een social proof houdt in dat je kan bewijzen wat je waard bent. Zoals het plaatsen van citaten door bekende mensen of het plaatsen van herkenningspunten van jouw bedrijf. Hiermee laat je echt zien dat je niet zomaar verzint wat je zegt. Verder kun je bepaalde producten bundelen, hiermee vergroot je niet alleen de kans om je website bezoekers tot een aankoop van extra producten aan te zetten. Maar ook kun je hier spelen met marges, zo bundel je producten met veel marge aan producten met weinig marge.
Al deze tips kunnen jou helpen bij het bouwen van een website. Mocht je hier zelf niet mee aan de slag willen gaan dan kun je altijd een website laten bouwen. Hier zitten meer kosten aan, maar zorgt vaak wel voor een mooier eindresultaat.
Geen Gedoe – Jouw website specialist
Wij van Geen Gedoe zijn dagelijks bezig met verschillende marketingdiensten, maar ook met het maken en optimaliseren van websites. Vanwege onze jarenlange ervaring komen wij altijd tot een mooi eindresultaat.
Wil jij liever het maken van een website uit handen geven of ben je opzoek naar andere marketingadviezen, neem dan gerust contact met ons op. Wij vertellen jou meer over onze aanpak. Mocht je meer informatie willen over het voorbeeld wat wij benoemden met betrekking tot de laadsnelheid van Amazon, stuur ons ook dan gerust een berichtje. Wij vertellen je hier graag meer over!